سفارش تبلیغ
صبا ویژن
روز داد بر ستمگر سخت‏تر است از روز ستم بر ستم بر ، . [نهج البلاغه]
هیات رزمندگان اسلام صداوسیمای مرکز لرستان
 
 RSS |خانه |ارتباط با من| درباره من|پارسی بلاگ
»» شهید

             

 

من جعفر دالوند دانشجوی سال اول مرکز تربیت معلم یزد و فرزند یک خانواده روستایی مستضعف هستم که در تاریخ 63/4/12 در طرح لبیک یا خمینی شرکت کرده و هم اکنون از طرف بسیج مستضعفین به طرف جبهه حرکت می کنم.

یکی از عللی که من را به این کار واداشته است عشق سرشاری است که به امام دارم و می خواهم که دستورات او را بدون هیچ چون و چرایی بکار ببندم .

من خود چون در روستا بزرگ شده ام تمام بدبختی ها را با گوشت و استخوان خود لمس کرده ام من می خواهم این شعار مرگ بر امریکا در دانشگاهها بوسیله روشنفکران ما گفته می شود و این که فقط شعار است به عمل تبدیل کنم چون امریکا را کامل در حزب بعث عراق و رهبری آن می بینم و من به چشم خود دیدم  جنایت صدام را در شهرمان که چگونه در دل خواب و بیداری زنان و کودکان را بخاک و خون کشانید و شنیدم جنایت صدام را در هویزه که چگونه دانشجویان مسلمان را سر بریدند و شنیدیم چگونه دزفول قهرمان و آبادان مقاوم را به موشک های هوایی شرق و غرب می کوبند .

پس بر خود واجب دیدم که به کمک همرزمانم بشتابم که اگر در این راه شهید شدم این نهایت آرزوی من است و اگر هم شهید نشدم که آن موقع است که وجدانم راحت است که حداقل برای انقلاب گام  کوچکی برداشته ام.

 

اگر می دانستم که شهید می شوم و این یک کار اسلامی است و برای خانواده ام امکان داشت که این کار را بکنند می گفتم در موقع دفنم دستم را از قبر بیرون بگذارید تا سرمایه داران و قاچاقچیان و سایر نزول خوران بدانند که از این دنیا چیزی با خود نبرده ام. چشمانم را باز بگذارید تا منافقان نگویند چشم بسته از امام خود اطاعت کرده است و مشتهایم را گره کنند تا این را به جهان اعلام کنم که بعد از من یاران نمی گذارند خون من پایمال شود و راهم را ادامه خواهند داد و در پایان باید بگویم من مرید امام خمینی هستم و دشمن او را در هر لباس و فرمی که باشد کافر می دانم.

 جعفر دالوند فرزند پاپی علی ساکن قریه اسبستان منزل پدرم روبروی نان شکر سازی عصر جاده جغافندی والسلام

+ نوشته شده در  سه شنبه شانزدهم اسفند 1390;ساعت 11:11;  توسط در حسرت شهادت; 

 

شهید : جعفردالوند
نام پدر: پاپی علی
محل شهادت: هورالهویزه
تاریخ تولد: 1342
تاریخ شهادت: 24/4/1363
محل تولد: خرم آباد روستای زرین آباد زاغه

 

در زمستان سال 1342 در خانواده ای مذهبی و کشاورز در یکی از روستاهای بخش زاغه بنام زرین آباد متولد شده و دوران طفولیت را در کانون پر مهر و محبت خانواده ای مستضعف و مسلمان گذارند و سپس در سن 6 سالگی به دبستان رفت و تا پنچم ابتدایی در همان ده مشغول به تحصیل بوده و سپس مرکز بخش آمد و تا سوم راهنمایی در همان جا مانده و دوباره جهت تحصیلات دبیرستان به شهر آمد و  در دبیرستان شهید دکتر باهنر ماسور در رشته اقتصاد شروع به تحصیل نمود و دوران تحصیلی او مصادف بود با تجاوز رژیم بعثی صهیونیستی عراق به کشور اسلامیمان.

 او چند دفعه می خواست که درس را رها کند و به کمک رزمندگان اسلام بشتابد که هر دفعه با مشکلاتی بر می خورد و شهید یکی از بنیانگذاران انجمن اسلامی دانش آموزان مدرسه بخش بود و او دارای اخلاقی بخصوص بود و همیشه مورد توجه همکلاسها و دوستان و همسایگان بود و سرانجام در خرداد ماه سال 62 با معدل عالی موفق به اخذ دیپلم اقتصاد گردید و چون درروستا بزرگ شده بود متوجه شده بود که علت عقب ماندگی روستاییان چیست در نتیجه شغل شریف معلمی را انتخاب کرد و جهت رسیدن به این هدف, در کنکور سراسری تربیت معلم را انتخاب کرد و در مرکز تربیت معلمی یزد قبول شد و برای تحصیل فوراً از خانوده خداحافظی نمود و رفت و مدت یک سال در این مرکز به تحصیل پرداخت.

 

 تا اینکه در تابستان جهت گذراندن تعطیلات تابستان به خرم آباد می آید و چون عشق سرشاری به اسلام و سرزمین اسلامی داشت و حاضر نبود که درخانه بماند و هر روز نظاره گر باشد که دشمن با سلاحهای پیش رفته خود عزیزانمان را به خون و خاک بکشاند در نتیجه به ندای حسین زمان و محبوبش رهبر کبیر انقلاب و بت شکن تاریخ امام خمینی در طرح لبیک یا خمینی ثبت نام کرد و در تاریخ 63/4/12 از طرف بسیج سپاه پاسداران خرم آباد به جبهه اعزام شد .

        

و سرانجام این دانشجوی مسلمان شهید و پیرو اسلام در یک رزم دلیرانه  تن به تن در عملیات هور الهویزه وارد کارزار می شود و پس از اینکه چند تن از مزدوران عراقی را به هلاکت می رساند و دشمن از سرسختی او عاجز می شود و  محل مقاومت او را کشف نموده و به وسیله هواپیما آن نقطه را بمباران می کنند و بر اثر بمباران برادر ایثارگرمان را به آرزوی همیشگی خود یعنی شهادت میرسد .



نوشته های دیگران ()
نویسنده متن فوق: » رزمندگان اسلام ( جمعه 91/11/13 :: ساعت 1:37 عصر )

»» لیست کل یادداشت های این وبلاگ

شهید
شهید حسین منصوری

>> بازدید امروز: 0
>> بازدید دیروز: 4
>> مجموع بازدیدها: 6558
» درباره من

هیات رزمندگان اسلام صداوسیمای مرکز لرستان

» لوگوی وبلاگ


» لینک دوستان
پایوند

» صفحات اختصاصی

» لوگوی لینک دوستان



» طراح قالب